14 Nisan 2013 Pazar

3.HAFTA-EKOSİSTEM VE ÖZELLİKLERİ(1)
Ekosistemi oluşturan faktörler ikiye ayrılır.Birincisi canlı (biyotik) faktörler; bunlar üreticiler, tüketiciler ve ayrıştırıcılardır.İkincisi cansız (abiyotik) faktörler; inorganik maddeler, organik maddeler ve fiziksel unsurlardır.Ekosistemlerdeki ilişkiler ise aksiyon, reaksiyon ve koaksiyondur.Ancak cansız-cansız ilişkisinin de ben yer almasını düşünüyorum.Örneğin sel gelmesi sonucu toprak kayması cansız çevrenin cansıza etkisidir.Buna da osmanasyon diyorum.

28 yorum:

  1. Aynen bu hafta da ekosistemlerdeki canlılar ve cansız çevre arasındaki ilişkiler üç farklı şekilde
    araştırıp öğrendik... 4. kavramı da senin sayende öğrendik.. ' osmanasyon' güzel..:)

    YanıtlaSil
  2. güzel bir mizahi bakış:) bu hafta bu kavramları hayatta karşılaştığımız gibi değerlendirerek öğrenmiş olduk.

    YanıtlaSil
  3. kavramları öğrendik, sımdı yenı bir kavram daha öğrendk :)

    YanıtlaSil
  4. osman yine yapacağını yapıp kendince kavram bulmuşsun:) bu haftada aksiyon koaksiyon ve reaksiyon kavramlarını öğrendik

    YanıtlaSil
  5. bu tartışmadada yine yeni şeyler öğrendik. Osmanasyon konusunda aydınlattığın için teşekkürler hazneme yeni bir kavram daha eklendi :D

    YanıtlaSil
  6. evet yeni bir kavram daha öğrendik :)

    YanıtlaSil
  7. osman diğer kavramları daha yeni iyice kavradık...bunuda kavrayın diyo san oda güzel :) yeni kavramlara her zaman açığız osmanasyon güzel...

    YanıtlaSil
  8. osmanosyon guzel bir örnek osmanosyonun ilerde çoçuklarının olması ve aksiyon ve koaksiyonolarak cevreye etki edeceklerine inanıyorum

    YanıtlaSil
  9. yukarıdaki yazdığın kavramları artık hepimiz tam olarak kavradık sende kapmışsın olayı.bunlarıda brçok örnekle somutlaştırdık zaten.katılıyorum sana:)

    YanıtlaSil
  10. ekosistem ve özelliklrini çok iyi anlamış bulunuyoruz. yorumuna katılıyorum.

    YanıtlaSil
  11. kavramları belleğimize yerleştirdik ve örneklerle bunu kazıdık.

    YanıtlaSil
  12. adam yeni bi kavram buluyor gençler dağılın :)

    YanıtlaSil
  13. bende katılıyorum artık öğrenmesek ayıp olcak

    YanıtlaSil
  14. osmanasyon mu:P gençler açılın ben doktorum :D:D:D:D:D

    YanıtlaSil
  15. yeni kavramlar öğrendik

    YanıtlaSil
  16. evet arkadaşım ekosistemlerdeki canlılar ve cansız çevre arasındaki ilişkileri 3 farklı şekilde öğrendik. şimdi sıra osmanasyonda :)

    YanıtlaSil
  17. sonuncusu en güzeliydi bence tam senlik :))

    YanıtlaSil
  18. ben sonuncuya atmasyon=osmanasyon gerçek=necibasyon diyorum :D

    YanıtlaSil
  19. yeni bir kavram daha öğrenmiş oldum teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  20. kavramları öğrendik örneklerle açıkladık öğrenmiş olduk.

    YanıtlaSil
  21. aynen osman katılıyorum..

    YanıtlaSil
  22. artık günlük hayatta bu konuya örnek bulursak işte bunun adı aksiyon koaksiyon reaksiyon diyebileceğiz

    YanıtlaSil
  23. cansız cansız ilişkisi. farklı bir bakış açısı osman :)

    YanıtlaSil
  24. ahaha güzel kavram Osman-asyon :)

    YanıtlaSil
  25. cansız - cansız etkileşimi bi düşünülsün bencede :)

    YanıtlaSil
  26. osman bu kavramlar bize yetip artıyor zaten... bir tane daha çıkarma yaa :-)

    YanıtlaSil