14 Nisan 2013 Pazar

1. HAFTA-ÇEVRE BİLİMİNE GİRİŞ
Bu haftada çevre, ekoloji ve çevre bilimi kavramlarını öğrendim.Çevre kavramının doğal ve yapay çevre olarak ikiye ayrıldığını, ekoloji ve çevre biliminin ayrı kavramlar olduğunu öğrendim.Her zaman bu kavramlarla iç içe olduğumuzu içinde yaşadığımızı anladım.Ekoloji canlılar ile çevre arasında, çevre bilimi ise insan ve çevre arasındaki etkileşimleri inceleyen bilim dalıdır.İnsan eliyle yapılmış olan çevreye yapay çevre, insan eli olmadan dünyanın oluşumu sonucunda doğal olaylar sonucu oluşmuş çevreye de doğal çevre denir.

27 yorum:

  1. BİLİM İNSAN İÇİN YAPILIR.SİVRİSİNEK İSHALİNİ ARAŞTIRAN BİLİM ADAMI BUNU MERAK İÇİN YAPSA BİLE BU İNSAN MERAKI DOLAYISIYLA KENDİ İÇİN YAPAR..

    YanıtlaSil
  2. İnsan var oluşundan günümüze kadar doğaya üstünlük kurmaya çalışmıştır bilim ve teknik imkanların yaygın bir şekilde kullanımı ile birlikte doğa sınırsızca kullanılmıştır. Bunun sonucu olarak içinde yaşadığı çevre ile arasında var olması gereken uyumu bozmuştur.İnsanlar çevreye zarar verdiğini anlayınca yine kendilerine bu zarar dokunduğu için kendi çıkarı için çevreyi doğayı koruma yolları aramıştır...

    YanıtlaSil
  3. insanların sonsuz ihtiyaçlarının karşılanması için çevre kullanılmakta.. bu teknoloji ve sanajinin gelişmesiyele had safhaya ulaşmıştır.böylede devam edecek ne yazık ki..

    YanıtlaSil
  4. çevreyı tanıma anlama ve ona uygun davranmamız gerektiğini

    YanıtlaSil
  5. çevre biliminin çevre sorunlarından ortaya çıktığını düşünüyorum

    YanıtlaSil
  6. katılıyorum osman bu arada bilim bütün canlılar için yapılır :)

    YanıtlaSil
  7. çevre bilimi ve ekoloji karıştıran bir kavramdır. tartışmalar ve araştırmlarımızın sonucunda farklı kavramlar olduğunu öğrendik. yapay habitatta yoktur.

    YanıtlaSil
  8. çevre ve ekoloji kavramlrının farklı oldugunu öğrendik ayrıca

    YanıtlaSil
  9. evet osman katılıyorum ama çevre bilimi sadece insan kendi için yapar...

    YanıtlaSil
  10. çevre bilimi ekolojini bir alt birimimidir buda çevre ve ekolojiyi birbiriyle ilişkili olduğunu anlamamıza yardımcı oluyor.

    YanıtlaSil
  11. ekoloji ve çevre bilimi kavramlarının tam anlamıyla ayrımını yaptık.söylediklerini hepimiz öğrendik:)

    YanıtlaSil
  12. bu derste kavram yanılgılarımız bu konuyla ilgili giderildi..

    YanıtlaSil
  13. çevre ekoloji kavramları birbirinden farklıdır. çevre bilimi insanların zorunlu ihtiyaçlarından doğmuştur.

    YanıtlaSil
  14. çevre biliminin çevre sorunlarından ortaya çıktığını düşünüyorum

    YanıtlaSil
  15. bende aynı şekilde birazda insanlardanda ortaya çıktığını düşünüyorum

    YanıtlaSil
  16. ben çevre biliminin insanların çevreye verdikleri zarardan sonra ortaya çıktığını düşünüyorum

    YanıtlaSil
  17. bende çevre biliminin insanların çevreye verdikleri zararlar ve insanın merakı sonucu çıktıgını düşünüyorum

    YanıtlaSil
  18. bende çevre sorunları artınca bu sorunlarının çözümleri için insanlar arayış içinde olmaya, araştırmaya başladılar. Böylelikle ekoloji ve çevre bilimi ortaya çıkmıştır diyorum ..

    YanıtlaSil
  19. bence hepimiz az yada çok çevre ve ekoloji tanımlarını birbirinden ayırmayı ve tanımlamayı öğrendik.

    YanıtlaSil
  20. bilim insan için yapılır evet çünkü sivrisinek kendisine faydalı olduğunu bilemez ayrıcada yokolmaktan korkan tek türde biziz...

    YanıtlaSil
  21. ekoloji ve çevre bilimi kavramlarının farklı oldugunu öğrendik.

    YanıtlaSil
  22. iki kavramın da birbirinden farklı olduğunu gördük gelişimini de biz eğitimcilerin sağlamsı gerekir...

    YanıtlaSil
  23. çevre biliminin ne olduğunu öğrendim

    YanıtlaSil
  24. çevre bilimi ve ekoloji kavramlarını ögrenmiş olduk

    YanıtlaSil
  25. çevre bilimi ekoloji çevre kavramlarını öğrendik.

    YanıtlaSil
  26. semiha ya katılıyorum :-)

    YanıtlaSil