14 Nisan 2013 Pazar

2.HAFTA-TEMEL(EKOLOJİK) KAVRAMLAR
Bu haftada populasyon, kommünite, ekosistem, habitat, ekolojik niş, flora ve fauna kavramlarını öğrendim. Populasyon aynı tür canlının oluşturturduğu topluluğa verilen addır.Kommünite farklı tür canlıların oluşturduğu topuluktur.Ekosistem belirli bir alanda yaşayan canlılar ile bunları saran çevreye verilen addır.Doğal ve yapay olmak üzere ikiye ayrılır.Habitat canlının doğal olarak yaşadığı, ürediği kısacası yaşam yeridir.Ekolojik niş canlının işidir.Flora belirli bir bölgede yaşamını sürdüren bitki topluluğu, fauna ise belirli bir bölgede yaşamını sürdüren hayvan topluludur.Bu haftada en çok habitat kavramında kargaşa yaşadık.Habitatın yapayı olmaz.Ve çevre kavramıyla karıştırılmamalıdır.

28 yorum:

  1. Evet kardeşim dediğin gibi bu hafta temel ekolojik kavramlarını araştırarak tartışarak ve hayattan örneklerle şekillendirip kalıcı olacak şekilde öğrenmiş olduk ve Yapay kavram yanılgısından da kurtulduk.

    YanıtlaSil
  2. evet sana katılıyorum yapay habitat diye birşey yoktur. olamaz da..çevrenin eski haline getirilemeyeceği gibi bir şey bu..

    YanıtlaSil
  3. aynen yapay habitatın olmadığını çok iyi anladık :)

    YanıtlaSil
  4. sana katılıyorum osman habitatın yapayı yoktur

    YanıtlaSil
  5. Günlük hayatta karşılaştığımız durumların hangi kavramlara karşılık geldiğini kavradık.

    YanıtlaSil
  6. evet çok karıştırıldı ama sonunda anladık yapay habitat yoktur

    YanıtlaSil
  7. sana katılıyorum arkadaşım yapay habitat yoktur ama artık iyce kavradık diye düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  8. yapay çevre oluyorda neden yapay habitat olmuyor dşündürücü

    YanıtlaSil
  9. bende sana katılıyorum osman yapay habitat yoktur

    YanıtlaSil
  10. ekolojik kavramları ayrıntılı öğrendik ve örneklerle pekiştirdik.. bloklara yazmakla uzmanlaştık::)

    YanıtlaSil
  11. yapay habitat yoktur en baştan beri savunduğum gibi.

    YanıtlaSil
  12. sana katılıyorum yapay habitat yoktur ama artık iyce kavradık diye düşünüyorum osmanım

    YanıtlaSil
  13. aynen yapay çevre vardır bunuda her yorumda olduğum gibi burdada belirtmek istedim

    YanıtlaSil
  14. osman yapay habitat vardır:D (kıllık değil mi la herkeze yok dedim sana var ülen)

    YanıtlaSil
  15. sonunda habitat kavramını iyice anladık artık unutmak ne mümkün :)

    YanıtlaSil
  16. Bu kavramı iyice öğrendik artık unutmayız:)

    YanıtlaSil
  17. canlının daha iyi şartlar altında yaşaması için habitatını değiştirmemeliyiz. bu yüzden denizde yaşayan bir canlıyı akvaryuma koymak yerine denizde bırakmalıyız. ayrıca zaten akvaryum o balık için onun habitatıdır diyemeyiz. yani yapay habitat yok...

    YanıtlaSil
  18. habitat kavramı genelde yapay çevre yada yapay ekosistem kavramları ile karıştırılıyor arkadaşlar dikkatinizi çekerim.

    YanıtlaSil
  19. yapay habitat yoktur.Diğer kavramları öğrendik.

    YanıtlaSil
  20. canlıyı doğal ortamından ayırmamalıyız ona bir çevre yada ekosistem oluşturabilirz fakat habitatından ayırmış oluruz

    YanıtlaSil
  21. evet artık öğrenmiş durumdayız yapay habitat yoktur...

    YanıtlaSil
  22. canlıları yaşatmak istiyorsak doğal ortamlarından ayırmayalım...yapay habitat yoktur.

    YanıtlaSil
  23. yapay habitat yoktur doğal ortamı değil çünkü

    YanıtlaSil
  24. Halimeye katılıyorum :)

    YanıtlaSil
  25. yapay habitat yoktur.dediğin gibi yapay çevreyle karıştırılmasın

    YanıtlaSil
  26. aynılarını yazmaya gerek yok kısaca bende aynı fikirdeyim

    YanıtlaSil
  27. osmn katılıyorum yapay habitatın olmadığını herkes öğrendi artık

    YanıtlaSil